HTML

A gonosz kavics

2013.12.12. 16:49 bardsenn

7. Mitől képződik a kő?

Kálcium-oxalát kövek (meglepő módon) a túlzott kálcium illetve oxalátvbeviteltől

  • kálciumdús ételek: tejtermékek (ezeket persze elhagyni sem lehet, hiszen a csontoknak szüksége van kálciumra)
  • oxaláttartalmú ételek: paradicsom, sóska, olajos magvak.
  • pajzsmirigy probléma (endokrinológiai terület)
  • veseprobléma (nefrológus)
  • anyagcsere probléma (gasztroenterológus)

Kipróbáltam, hogy a fenti dolgokat elkerültem, de ugyanúgy termeltem tovább az újabb követ. Ezzel nem akarok senkit mentesíteni a felelősség alól - de nyilvánvalóan senkinek sem árt az egészséges(ebb) étrend.

C-vitamin: elterjedt nézet, hogy a túlzott c-vitamin bevitel szintén segít(het)i a kőképződést, így meghűléses betegségek esetén is csak mértékkel fogyasztandó - nemrég megjelent tanulmány szerint nincs köze hozzá. Kérdezze meg orvosát, gyógyszerészét..

Stressz: pszichológusok szerint az egyik “legjobb” pszichoszomatikus betegség, ergo nagyon könnyen ártunk magunknak a sok idegességgel. Ezt vérmérsékletétől függően tudja az ember kiküszöbölni, nekem például nem megy : ). Urológusok szerint ez egy joker, amit minden betegségre rá lehet mondani.

Genetika: családban volt veseköves, az én első kövemnél az operáló orvos azt mondta, hogy 2 évente fogok termelni egyet, kb. bármit is csinálok - ez nagyjából így is történt.

Pajzsmirigy: ez még nekem is új, a sokadik kőnél ajánlotta egy orvos, hogy érdemes megnézetni. Az endokrinológusok kb. 2 órát rendelnek egy héten, elég nehéz időpontot foglalni.

 

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://veseko.blog.hu/api/trackback/id/tr165320075
süti beállítások módosítása